POLITYKA JAKOŚCI ZESPOŁU OPIEKI ZDROWOTNEJ W SUCHEJ
Celem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej jest ochrona zdrowia ludności. Realizowana jest ona
w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych, prowadzenie badań profilaktycznych i promowania zdrowia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistycznej opieki ambulatoryjnej, lecznictwa stacjonarnego, pomocy doraźnej poprzez ciągłe doskonalenie i podnoszenie jakości usług.
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług organizacja opracowała i wdrożyła system zarządzania jakością zgodny z międzynarodową normą ISO 9001: 2015.
Cele jakościowe Zespołu Opieki Zdrowotnej:
- poprawa standardu oferowanych usług medycznych
- spełnienie wymagań klientów i wymagań wynikających z przepisów prawnych
- prowadzenie badań profilaktycznych
- zwiększenie zakresu oraz dostępności świadczeń diagnostycznych i medycznych
- edukacja prozdrowotna pacjenta i jego rodziny
- usprawnienie przepływu informacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- dbanie o bezpieczeństwo informacji poprzez ochronę danych osobowych
- poprawa warunków socjalno – bytowych oferowanych pacjentom korzystających z usług Zespołu
- poprawa bezpieczeństwa pacjenta i pracownika
- podnoszenie satysfakcji personelu z wykonywanej pracy
Realizacja tych celów następuje poprzez:
- zwiększenie dostępności do usług medycznych
- monitorowanie jakości rozpoznawania i leczenia chorób
- udział we wszystkich możliwych do wykonania programach profilaktycznych
- włączenie żywienia pacjenta i jego rodziny do procesu leczenia
- utrzymywanie i ciągłe doskonalenie wymagań standardów akredytacyjnych, standardów monitorowania i leczenia bólu oraz standardów opieki okołoporodowej i naturalnego karmienia piersią
- dążenie do ciągłej poprawy kwalifikacji i motywacji wśród pracowników
- utrzymanie w odpowiedniej sprawności aparatury medycznej
- zapewnienie właściwej obsługi systemów informatycznych i zabezpieczenia danych przed utratą i przed dostępem osób nieuprawnionych
- stworzenie przyjaznej atmosfery wokół pacjenta
- przestrzeganie i uszanowanie praw pacjenta
Dyrekcja Zespołu zarządza ryzykiem, a tym samym wszelkie decyzje o znaczeniu strategicznym w obszarze świadczenia usług medycznych podejmowane są w oparciu o wyniki szacowania i oceny ryzyka.
Dyrekcja Zespołu dokonując okresowych przeglądów funkcjonowania systemu weryfikuje politykę jakości przystosowując ją do zmieniających się wymagań/kontekstu Zespołu.
W imieniu całego personelu i swoim własnym deklaruję realizację wyznaczonych celów jakościowych oraz doskonalenie funkcjonowania systemu zarządzania jakością w Zespole Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej.
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej
lek. Marek Haber
Sucha Beskidzka dnia 02 styczeń 2018
Wydanie IX